6 nawyków żywieniowych które poprowadzą cię do zgrabnej sylwetki.

Ilość diet dostępnych na rynku jest tak ogromna, że nie sposób ich zliczyć. Każda oferuje świetne efekty i znakomite rezultaty. Nawet jeśli to prawda to czy po zakończeniu takiej diety, niechciane kilogramy nie powrócą? Dlaczego efekt jojo jest zmorą każdego kto sięga po dietę?

Otóż nie wszystkie diety uczą zdrowych nawyków żywieniowych, a kiedy ich nie znamy, co się dzieje po zakończeniu diety i uzyskaniu oczekiwanych efektów? Wracamy do odżywiania sprzed diety. A czy to właśnie nie ono spowodowało nasze problemy z wagą? No właśnie. Dlatego zanim sięgniesz po kolejną dietę cud, zastanów się dwa razy i pomyśl czy nie lepiej schudnąć raz na zawsze, zdrowo się odżywiając. No i oczywiście stosując zasady zdrowego odżywiania.

ŚNIADANIE – PODSTAWA KAŻDEGO DNIA

Pierwsza zasada zdrowego odżywiania: śniadanie to podstawowy posiłek, którym warto rozpocząc dzień. Brak pierwszego w ciągu dnia posiłku wpływa na pracę wszystkich narządów, dlatego tak ważne jest by śniadanie było obecne codziennie na naszym stole. Mam na myśli oczywiście zdrowy, pełnowartościowy posiłek, a nie czekoladowe kulki na mleku 🙂

ILOŚĆ POSIŁKÓW MA ZNACZENIE

No dobrze, śniadanie zjedzone i co dalej? Dalej oczywiście znów smacznie i zdrowo i to jeszcze co najmniej w trzech posiłkach 🙂 Tak, ilość posiłków w ciągu dnia również ma ogromne znaczenie dla metabolizmu. Powinno się zjadać codziennie 4-5 posiłków w tym 3 główne czyli śniadanie, obiad i kolację oraz jedną lub dwie przekąski w zależności od tego jak długi jest nasz dzień. Tymi przekąskami powinny być II śniadanie i podwieczorek. Przerwy między posiłkami powinny wynosić około 3-4 godziny. Regularne odżywianie to podstawa zdrowej diety.

KOLACJA TEŻ WAŻNA

Przez lata utrwalał się mit, że brak wieczornego posiłku korzystnie wpłynie na masę ciała. Tymczasem nie jest to prawdą. Zjedzenie lekkiej kolacji jest równie ważne jak zjedzenie obfitego śniadania. Zbyt długa przerwa od ostatniego do pierwszego posiłku źle wpływa na metabolizm. Kolacja powinna być zjedzona najpóźniej na 2 godziny przed snem.

OBOWIĄZKOWA WODA

Bardzo ważnym i równie często zaniedbywanym nawykiem jest picie odpowiedniej ilości płynów. Nawodniony organizm funkcjonuje o wiele lepiej niż taki, który cierpi na niedobory wody. Ilość wypijanych płynów zależy od wielu czynników, jednak w codziennej diecie każdego z nas powinno się znaleźć co najmniej 2 l płynów.

WĘGLOWODANY WRÓG CZY PRZYJACIEL?

Chcąc wyglądać i czuć się zdrowo musimy pamiętać także, że w  diecie ważna jest różnorodność. W każdym posiłku powinny znaleźć się białka, tłuszcze i WĘGLOWODANY. Celowo wyróżniłam te ostatnie, bo to one są obwiniane za wzrost wagi i z nich najczęściej rezygnuje się w trakcie diety, co jest dużym błędem, ponieważ nie wszystkie węglowodany są „złe”. Każdy posiłek powinien także zawierać odpowiednią porcję owoców lub warzyw, a szczególnie warzyw. Bez nich w diecie ani rusz.

RUCH TO ZDROWIE

Ostatnim, ale bardzo ważnym punktem jest aktywność fizyczna. Jej wpływu na zgrabną sylwetkę nie trzeba opisywać. Ruch wpływa także na lepsze samopoczucie psychiczne. Jeśli jednak dotąd nie byłaś aktywna fizycznie, zacznij od małego wysiłku. Znajdź formę ruchu która Ci odpowiada i dostosuj ją do swojej wytrzymałości. Jeśli obciążenie będzie dla Ciebie zbyt duże, zniechęcisz się i trudniej będzie Ci wprowadzić plan w życie.

Przekonanie się do tych 6 nawyków żywieniowych da Ci gwarancję życia w zdrowiu, ciesząc się zgrabną sylwetką. Zanim znów sięgniesz po kolejną dietę cud zastanów się czy warto marnować czas. Może lepiej poświęcić go na zmianę nawyków żywieniowych? 🙂

No Comments Yet.

Dodaj komentarz